بنویسید و اینتر بزنید.

نشست خبری امیر قلعه نویی پیش از دیدار با ژاپن: این بازی می‌توانست در فینال باشد

نشست خبری امیر قلعه نویی پیش از دیدار با ژاپن: این بازی می‌توانست در فینال باشد

نشست خبری امیر قلعه نویی پیش از دیدار با ژاپن برگزار شد و سرمربی تیم ملی صحبت‌های مهمی درباره بازی مقابل سوریه و دیدار فردا مقابل ژاپن انجام داد. 
 
نشست خبری سرمربی تیم ملی قبل از دیدار حساس مقابل ژاپن با تاخیر آغاز شد. امیر قلعه نویی که به همراه علیرضا بیرانوند در نشست خبری حاضر شده بود فرصت زیادی برای پاسخگویی به سوالات خبرنگاران نداشت و پس از دقایقی با سوال مسئول نشست خبری بحث ها به پایان رسید.
 
از آنجایی که قرار بود هاجیمه موریاسو، سرمربی ژاپن نیز در همان مکان مصاحبه داشته باشد، این کفنرانس به سرعت پایان یافت. با این حال قلعه نویی و بیرانوند در جلسه حاضر شدند و هرچند کوتاه به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند که در ادامه مشروح آن را می خوانیم:

ایران ژاپن می‌توانست در فینال باشد

قلعه نویی با اشاره به بازی فردا گفت: به نظر من این بازی می‌توانست روز فینال انجام شود هرچند الان هم به عبارتی فینال است. اما این دو تیم می‌توانستند فینال اصلی را برگزار کنند ولی به هر حال بخاطر قرعه‌کشی مقرر شد تا در این مرحله با هم بازی کنند.

ژاپن با آمادگی کامل وارد مسابقات شده است

ژاپن تیم بسیار با برنامه‌ای است و بازی‌های آنها قبل از جام ملت‌های آسیا نشان داد که آنها با آمادگی کامل وارد مسابقات شده‌اند. بازی مرحله گروهی ژاپن با بازی مراحل حذفی خیلی فرق کرده است. یعنی در مسابقات مراحل حذفی مدل کامل‌تری بازی کردند. شاید در سه بازی مرحله گروهی، انرژی اصلی خودشان را گذاشتند تا در مراحل حذفی عملکرد بهتری داشته باشند.

آنالیز ژاپن و رقبای دیگرمان را از قبل آغاز کرده بودیم

ما تیم ژاپن را نه الآن بلکه از چند ماه قبل آنالیز کردیم. برنامه این بوده که همه‌ی تیم‌هایی که احتمال تقابل با آنها وجود داشت را آنالیز کنیم.

نشست خبری امیر قلعه نویی پیش از دیدار با ژاپن

بازی با سوریه یکی از بهترین بازی‌های ما در 10 ماه اخیر بود

بخاطر بازی قبل، باید از بازیکنان تیمم هم تشکر کنم که یکی از بهترین بازی‌های خود را طی 10 ماه اخیر برابر سوریه انجام دادند. سوریه در مرحله گروهی، یک گل خورد و در این سه مسابقه، فقط چهار بار به سمت دروازه‌اش شوت زده شد ولی ما 11 شوت به سمت دروازه سوریه زدیم. امید گل، مالکیت و تعداد پاس ما بالا بود. می‌خواهم بگویم که ایران فوتبال بسیار خوبی را در این تورنمنت انجام داده است.

زمان استراحت ما کمتر شده است

ما بچه‌هایمان را توجیه کرده‌ایم که چگونه بازی کنند. گرچه تا حدودی ضرر کردیم زیرا با توجه به ساعت برگزاری بازی، استراحت ما کمتر است. علاوه بر این بخاطر کشیده شدن زمان بازی سوریه به وقت‌های اضافه، بدشانسی هم داشته‌ایم.

بازی با سوریه می‌توانست دقیقه 70 برایمان تمام شود

به اعتقاد من بازی با سوریه باید دقیقه 70 برای ما تمام می‌شد. آن را به بازیکنانم هم گفته‌ام که اگر آن موقعیت‌ها را گل می‌کردیم، می‌توانستیم از دقیقه 70 به بعد به تعدادی از بازیکنانمان استراحت داده و آنها را تعویض کنیم تا برای بازی با ژاپن آماده شوند. بالاخره بازی با سوریه آن اتفاقات رخ داد. ولی خدا را شکر می‌کنیم که توانستیم صعود کنیم. از تک تک بازیکنان بابت زحماتی که در این چند ماهه کشیدند تشکر می‌کنم. با امیدواری و با نهایت آمادگی برای بازی با ژاپن آماده‌ایم. ان‌شاءالله که هم بازی خوبی باشد و هم آن چیزی که در توانایی‌هایمان است را انجام دهیم.

برخی بازیکنان می‌توانند وزن تیم را بالا ببرند

یک سری بازیکنان فنی هستند که همان افراد می‌توانند وزن تیم را بالا ببرند. این موضوع در باشگاه‌ها و سایر تیم‌ها صدق می‌کنند. این بازیکنان وزن تیم‌های خودشان هستند و ما هم از این بازیکنان در تیممان داریم که اما باید خودشان بازی با سوریه را اداره می‌کردند و دقیقه ۷۰ کار را تمام می‌کردند.

 بحث من در مورد بزرگی نکردن بازیکنان فنی بود

بحث من، بحث فنی بود. اینکه بعضی افراد جور دیگری تجزیه و تحلیل می‌کنند، آن دیگر نظر خودشان است و باید از آن عزیزان بپرسید. یک بار دیگر باید تکرار کنم، من از کلیه بازیکنانم نهایت تشکر را دارم و در این چند سالی که من مربیگری می‌کنم، چنین جو خوبی را ندیده‌ام. آن فیلم بازی با امارات که شما دیدید بزرگان تیم چگونه رامین رضاییان را آماده می‌کنند، نشان دهنده جو خوب تیم است.

نشست خبری امیر قلعه نویی پیش از دیدار با ژاپن

علی دایی 70 دقیقه با طحالی که پاره شده بود بازی کرده بود

من یک خاطره بگویم. بازی ایران و بحرین بود که آن اتفاق برای علی دایی افتاد. من اولین نفر بالای سر او رسیدم. ما بزرگانی مانند آقای دایی داشتیم که هفتاد دقیقه با طحالی که پاره شده بود بازی کرده بود. ما این عرق و تعصب را باید به پیراهن تیم ملی داشته باشیم. خیلی‌ها سرشان شکست و پایشان بانداژ شده بود. باید این عرق و تعصب را روی مملکت و مردممان داشته باشیم.

احسان حاج صفی شب بازی کتفش گرفته بود

جالب است بدانید احسان حاج‌صفی شب بازی کتفش گرفته بود ولی به میدان رفت. ما بازیکن داشته‌ایم مانند رامین رضاییان و احسان حاج‌صفی که 16 کیلومتر دویده‌اند. پس این پیراهن برای 85 میلیون نفر است. من می‌گویم باید بزرگترهای تیم دقیقه ۷۰ بازی را اداره می‌کردند ولی از نظر فنی از آنها راضی هستیم و این یک بحث فنی و انگیزشی بود تا برای بازی فردا آماده شوند. اما تجزیه و تحلیل‌ها متفاوت است و هر کس نظر خودش را می‌گوید. البته فقط احسان حاج‌صفی نبود و من همه بازیکنان را می‌گویم که زحمت کشیدند. واقعا زحمت کشیدند و آمار دوندگی آنها بالا بود. من فقط احسان را مثال زدم.

ارسال دیدگاه

پر بازدیدترین مطالب

برنامه و نتایج کامل المپیک 2024 پاریس (+جدول مدال‌ها)
برنامه و نتایج کامل المپیک 2024 پاریس (+جدول مدال‌ها)
برنامه و نتایج کامل لیگ ملت‌های والیبال 2024 زنان
برنامه و نتایج کامل لیگ ملت‌های والیبال 2024 زنان
آدرس و ساعت کاری کافه وریا غفوری
آدرس و ساعت کاری کافه وریا غفوری
پخش زنده کشتی آزاد امروز 19 اسفند 1402
پخش زنده کشتی آزاد جام یاشاردوغو امروز 19 اسفند 1402

پیشنهاد سردبیر

برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان اروپا 2025_2024
برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان اروپا 2025_2024
برنامه و نتایج کامل جام جهانی فوتسال 2024
برنامه و نتایج کامل جام جهانی فوتسال 2024
برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا دو 2025_2024
برنامه و نتایج کامل لیگ قهرمانان آسیا دو 2025_2024
برنامه و نتایج لیگ نخبگان آسیا 2025_2024
برنامه و نتایج لیگ نخبگان آسیا 2025_2024