بنویسید و اینتر بزنید.
بعد از یک دوره طولانی و اقتدارآمیز برای آلمانیها در تاریخ فرمول یک، همیلتون که خود را در آستانه شکستن رکوردهای مایکل شوماخر افسانهای میدید ناگهان از عرش به فرش افتاد و تنگ آرزوهایش در چشم برهم زدنی شکست.
دقیقا از فصل 2021 فرمول یک و همزمان با اوج گیری ردبول با مکس ورشتپن هلندی و سرجیو پرز مکزیکی، برتری مرسدس در هر گرندپری، بیشتر به چالش کشیده شد و تیم آلمانی به یک دوران افول عجیب وارد شد.
حالا سه فصل از قهرمانیهای متوالی ردبول و ورشتپن میگذرد و مرسدس هر فصل وضعیت بدتری پیدا کرده است. امسال حتی استون مارتین و مک لارن هم تیمهای بهتری از مرسدس هستند و بیشتر به کسب جایگاه امید دارند. حالا که به نظر همیلتون آخرین روزهای حضورش در بنز را میگذراند، خبر از اختلاف او با توتو وولف بر سر طراحی و کیفیت خودروهای مرسدس رسیده است.
گفته میشود که رئیس مرسدس بنز توتو وولف معتقد است که ماشین W15 تیم آلمانی همچنان یک خودرو رقابتی است و میتواند شانس مرسدس برای قهرمانی را زنده نگهدارد. اما به گزارش اسکای اسپورت، همیلتون با این ادعا کاملا مخالف است.
در واقع گفته شده که هملیتون معتقد است ماشین مرسدس یک خودرو نفرین شده است و در بخش کنترل، خصوصا در بخش عقب بسیار ضعیف عمل میکند. تد کراویتز خبرنگار اسکای اسپورت در این باره میگوید:
«توتو وولف همچنان معتقد است که میتوانند با W15 اوضاع را تغییر دهند، اما لوئیس همیلتون از قبل هم گفته بود که فصل فاجعهباری در انتظار مرسدس است. او این خودرو را یک تکه آهنپاره نفرینشده میداند.»
بیشتر بخوانید: